pondelok 4. júna 2012

Troufalost

Z anglického originálu: Daring (1998)

Autor: Jillian Hunter


Vydavateľstvo: Oldag

Český preklad: Magda Cindričová

Počet strán: 312

Rok vydania: 2001



Connora Buchanana vymenovali do funkcie najvyššieho škótskeho prokurátora. V ten istý deň sa mu do domu vkradne Maggie Saundersová, aby ukradla výpoveď jedného z priateľov a zachránila ho pred väzením. Connor však Maggii pristihne a hneď medzi nimi preskočí iskra milostného citu. Maggie je dcéra francúzskeho vojvodu, ktorého dal popraviť Napoleon. Keď sa Maggie stane svedkom únosu Connorovej najmladšej sestry, rozhodnú sa obaja odísť na vidiek, aby zabránili únosu Connorovej ďalšej sestry Rebeky.


Kniha je ladená už od prvých stránok humorne. Vo filmovom žánri by jej pridelili titul romantická komédia. Príbeh hlavných hrdinov je sprevádzaný dobrodružstvom, gagmi, vtipnými postavami. Namiesto toho, aby mi to pripomínalo paródiu na romance mi to skôr prišlo ako rozprávkový príbeh z dielne Disneyho. Aj v jeho rozprávkach sa väčšinou všetko točí okolo hlavných postáv, ktoré majú pri sebe množstvo zábavných kamarátov (aj keď často pôsobia zábavne bez toho, aby si to uvedomovali) a zažívajú nemalé dobrodružstvá.

Niektoré situácie mi občas prišli postavené na hlavu - ako vyhnanie z hostinca, pochabé správanie sa Maggienho sluhu Clauda, bláznivá vojvodkyňa Morna alebo celkom posledná scéna s "únosom". Napriek tomu som si knihu celkom fajn užila :-)

Ak sa mi ešte od Jillian dostane niečo pod ruku, určite si to rada prečítam. Už len kvôli poznaniu, či všetko píše v rovnakom duchu.

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára