streda 8. augusta 2012

Môj zvrhlý markíz

Z anglického originálu: My Wicked Marquess (2010)

Autor:
Gaelen Foley

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
 
Preklad: Ľuba Kukučková

Počet strán: 352

Rok vydania: 2011



Keď sa Max St Albans, neslávne známy ako Diabolský markíz, rozhodne očistiť rodinné meno, začne sa obzerať po krásnej urodzenej neveste s nepoškvrnenou povesťou. Zo všetkých vhodných mladých dám mu padne do oka svojrázna Daphne Starlingová, ktorej nechýba ani krása, ani šľachtický pôvod, iba s jej povesťou v londýnskych vysokých kruhoch to nevyzerá najlepšie.


Kniha rozhodne zaujala. Autorka vie krásne všetko podrobne opísať, čo mám rada, aj vzhľadom k tomu, že moderné a stále pribúdajúce autorky tohto žánru to málokedy robia. 

Charaktery hlavných postáv sú opísané výborne; on namyslený a trúfalý zvodca, ktorý si myslí, že len čo mrkne na dámu, tá odpadne a povie mu áno. Naviac je chrabrý, odvážny a mimoriadne odhodlaný - tvrdo idúci za svojim cieľom. Ona klasická hrdinka - všetečná, drzá, odvážna, ale s citlivým srdiečkom, ochotná obetovať sa pre siroty. Maxovi dá pocítiť, že ona nie je krehká kvetinka, ktorú chytí na svoje medové reči. 

Autorka používa často vtipné prirovnania a prekrásne metafory.

V knihe tiež nechýba tajomno v podobe Rádu sv. archanjela Michala. Koniec je otvorený - aspoň pokiaľ ide o Rád, z čoho vyplýva, že ak chceme vedieť ako to celé dopadne, musíme si prečítať aj pokračovania ;-) Inu, ja mile rada. Čo vy?


Moje hodnotenie: ★★

Inferno Club
1. My Wicked Marquess (Môj zvrhlý markíz)
2. My Dangerous Duke (Môj nebezpečný vojvoda)
3. My Irresistible Earl (Môj neodolateľný gróf)
4. My Ruthless Prince (Môj krutý princ)
5. My Scandalous Viscount (Môj škandalózny vikomt)

6. My Notorious Gentleman (Môj hriešny džentlmen)
7. Secrets of a Scoundrel (Zvodcove tajomstvá)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára