streda 19. septembra 2012

Láska a česť


Názov knihy: Láska a česť (2009)


Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 200

Rok vydania: 2009



Sebastián Rozgoni, lúpežný rytier, sa podujme chrániť Barboru Barcaiovú pred chamtivým strýkom, ktorý ju chce vydať za starého násilníka Mikuláša Ujheliho a zmocniť sa jej majetku. Barbora statočne odoláva nanútenému sobášu a dočasne nachádza útočisko v Sebastiánovej pevnosti - Zbojníckej skale.


Zo všetkých kníh, ktoré som od Janky Pronskej čítala (Zlatníkova chovanica, Bosorkina dcéra, Hriech prvej noci) sa mi táto páčila najviac. Dej strhujúci, hlavní hrdinovia očarujúci - najmä Barbora bola odvážna, nebojácna a mala dobre podrezaný jazyk (tak ako to mám rada ;-)).  

Autorka naviac použila v knihe niekoľko zaujímavých slovných spojení a zvratov. Za všetky citujem ten, čo sa mi páčil najviac: "Akoby nikdy nebolo toho rozum zatemňujúceho bozku."

Jediné, čo môžem knihe vytknúť je jej dĺžka, pretože som pri nej nemohla sedieť o čosi dlhšie :-)  

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára