utorok 15. októbra 2013

Hriechy mocných

 
Názov knihy: Hriechy mocných (2013)

Autor: Eva Ava Šranková

Vydavateľstvo: Ikar

Počet strán: 224

Rok vydania: 2013



Francesca di Valleta opúšťa rodné Taliansko a vydáva sa naprieč Savojskom do Lotrinska, kde ju už netrpezlivo očakáva jej budúci manžel Henrich de Moselle. Krásna žena zbožňovaná mnohými vznešenými mužmi nachádza však svoje najväčšie šťastie, ale aj utrpenie v hlbokej láske k Enzovi di Challant, priateľovi z detstva... 
Príbeh ponúka nielen ľudské osudy a komplikované vzťahy plné intríg, nenávisti a zla z čias talianskych komún, rozporov a bojov v severnom Taliansku, ale tiež zachytáva udalosti zo storočnej vojny, ktorá v 14. a 15. storočí priviedla Francúzsko na pokraj nešťastia.



Knihu možno radiť medzi historické. Autorka veľmi podrobne opisuje historické udalosti, ktoré "bičovali" Talianskom (mojou obľúbenou krajinou), dokonca niekedy sú jej opisy až také podrobné, že máte pocit akoby ste čítali knihu faktov a nie beletriu - čo je trocha na škodu. 

Všetky opisované historické udalosti by som v knihe ocenila keby tvorili pozadie príbehu. V tomto prípade ich však autorka vsunula do popredia, čo mi dosť ukrátilo potešenie z čítania. Mám rada bohaté príbehy a keď sú "okorenené" aj slušnou dávkou histórie, o to lepšie. Pri tejto knihe som však mala pocit, akoby ani príbeh nemala. Samotní hrdinovia boli plochí, bez emócií, beztvári, málo uveriteľní... akoby ich tam autorka dávala /rozumej písala/ nasilu.

Hlavná hrdinka si ma ako čitateľa svojim správaním a konaním vôbec nezískala, hoci spočiatku to vyzeralo nádejne. Žiaľ pri tých nádejách to aj skončilo :-( 

Škoda. Keby celý príbeh išiel v pomalšom, rozvláčnejšom a hlavne v rozpísanejšom tempe, dielo by som prirovnala k rozprávačskému talentu Juliette Benzoni. Hmm, možno inokedy...

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára