piatok 26. septembra 2014

Sobáš z rozumu

Z anglického originálu: The Arrangement (2013)

Autor:
Mary Balogh
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Tamara Chovanová
 

Počet strán: 304

Rok vydania: 2014



Vincent Hunt, vikomt Darleigh, zúfalo túži uniknúť pred matkou a tromi sestrami, ktoré sa mu pokúšajú nájsť nevestu. Utečie do odľahlej dediny, no aj tam mu nastražia manželskú pascu. A keď sa ho slečna Sophia Fryová pokúsi zachrániť, v dôsledku čoho ju vyhodia z domu, Vincent je nútený konať. Riešenie pre nich oboch vidí v sobáši z rozumu. Plachá Sophia spočiatku jeho ponuku odmieta, ale napokon súhlasí. Môže však z takej chladnej, rozumnej dohody vzplanúť oheň veľkej lásky, po ktorej obaja tak túžia? 



Druhá kniha z Klubu tých, čo prežili, prináša romantický príbeh o nevidiacom Vincentovi a sivej myške Sophie. A tu musím napísať, že som si fajn počítala. Dejová línia príbehu bola omnoho zaujímavejšia ako pri prvej časti (Žiadosť o ruku). 

Naposledy som tvrdila, že sa mi nepáči, že Mary už nemá čo nové priniesť vo svojich knihách a čím zaujať náročného čitateľa (čiže mňa), musím priznať, že tentoraz to až tak veľmi neplatí. Zaujala.

Málokedy má čitateľ možnosť stretnúť sa s nevidiacim hrdinom (hoci hneď teraz si spomínam na dve knihy - Teresa Medeiros: Tvoja do úsvitu a Gayle Callen: S vikomtem v ložnici), ale keď sa už stretne, sú to iba príjemné skúsenosti. Táto kniha je toho dôkazom. Možno za to môže citlivejší prístup spisovateľky, možno za to môže citlivejšie vnímanie čitateľa, neviem. Každopádne bol však príbeh podaný na výbornú a ukojil moju hladnú dušičku po krásnom romantickom príbehu :-)

Jednu hviezdu v hodnotení som však strhnúť musela. Vadilo mi opakované nazývanie hlavnej hrdinky myšou. Neviem prečo, nedokázala som sa ubrániť predstave škaredej šedivej myši, ktorú som v ten deň, ako som začala knihu čítať, sledovala z okna v práci. Hoci hrdinka nebola krásavica a prirovnanie k myši si zaslúžila tým, že sedela vždy v tmavom kúte ako nenápadná sivá myška. Spomenúť to raz, dvakrát je primerané, no aby na to autorka upozorňovala čitateľa každých desať strán, už bolo na mňa priveľa. 

Moje hodnotenie: ★★★

Survivor's Club
1. The Proposal (Žiadosť o ruku)
2. The Arrangement (Sobáš z rozumu)
3. The Escape (Žiť pre lásku)
4. Only Enchanting
(Láska ako sen) 
5. Only a Promise (Gróf hľadá manželku)
6. Only a Kiss (Vášeň ako liek)
7. Only Beloved (Milovaná)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára