sobota 20. septembra 2014

Žiadosť o ruku

Z anglického originálu: The Proposal (2012)

Autor:
Mary Balogh

 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ


Preklad: Tamara Chovanová
 

Počet strán: 288

Rok vydania: 2014



S Gwendoline Graysonovou, lady Muirovou, sa osud nemaznal: jej krátke manželstvo, počas ktorého prišla o nenarodené dieťa, sa skončilo manželovou tragickou smrťou. Mladá vdova žije pokojným, utiahnutým životom so svojou rodinou a priateľmi, až kým jej náhoda nepošle do cesty Huga Emesa, lorda Trenthama, ktorý v nej prebudí dlho potláčané pocity a túžby...  



Vydavateľstvo prináša najnovšiu sériu z dielne Mary Balogh. Má zatiaľ päť častí, pričom štvrtá z nich vychádza v zahraničí teraz v októbri a tá piata má vyjsť niekedy v roku 2015. Predpokladám, že ich bude viac, vzhľadom k tomu, že Klub tých, ktorí prežili má 7 členov a ako to býva, každý z nich musí mať svoj príbeh. 

Nedá mi nepoznamenať, že či už čítate od Mary knihu z roku 2000 alebo 2014, mám pocit, že už neprináša nič nové. Spisovateľka iba využíva pôvodný vzorec, ktorý použila niekoľkokrát - nie celkom dokonalý hrdina, často dokonca nielen psychicky, ale i fyzicky poznačený, väčšinou vojnový veterán a dievčina v núdzi, šedivá myška, utiahnutá, často z nižšej spoločenskej vrstvy a oboch spojí náhodne osud dokopy, aby ich po čase rozdelil a nakoniec opäť spojil :-) Čo tým chcel básnik povedať? Že je to dosť málo na to, aby stokrát obohraná platňa zaujala človeka ako som ja aj po sto prvýkrát :-( 

Nevravím, že je príbeh zlý. Dejovo je bohatý, čitateľ sa zoznamuje s členmi Klubu tých, čo prežili a zvažuje, ktorý z nich je mu najsympatickejší a na ktorého príbeh sa najviac teší. Úprimne, teším sa na príbeh Imogen, jedinej ženy v klube - zaujíma ma, čo jej spôsobilo rany na duši. 

No príbeh Huga a Gwen bol nudný, nezáživný, dej sa vliekol nekonečne pomaly a sem-tam sa mi stalo, že som niektoré odstavce preskakovala a hľadala dialógy - ktoré, žiaľbohu, tiež niekedy vyznievali nezáživne. Nuž, očividne Mary nemala svoj deň, keď začala s novou sériou, aj keď hlavná myšlienka je veľmi dobrá. 

Kto má rád Maryn rozvláčny štýl písania plný jemnocitu a romantiky, určite si príde na svoje. Ja osobne mám rada, keď autorka prinesie vo svojej novšej a ešte novšej knihe niečo svieže, niečo inovatívne, jednoducho niečo, čo mi napovie: wau, tá baba píše tak dobre, že jej nemožno odolať. 

Zaujímavosť: Na obálke je rovnaký feši muž ako v knihe Láska ťa vylieči :-) 

Moje hodnotenie: ★★★

Survivor's Club
1. The Proposal (Žiadosť o ruku)
2. The Arrangement (Sobáš z rozumu)
3. The Escape (Žiť pre lásku)
4. Only Enchanting (Láska ako sen)

5. Only a Promise (Gróf hľadá manželku)
6. Only a Kiss (Vášeň ako liek) 

7. Only Beloved (Milovaná)

1 komentár:

  1. Súhlasím s hodnotením :) Tiež ma táto kniha moc neoslovila. Hlavný hrdina mi neskutočne liezol na nervy - hlavne ten jeho výrok: Rozhodol som sa, že vám nebudem dvoriť. Kto už by sa len zaľúbil do takého večné mrzutého protivného chlapa? :D

    OdpovedaťOdstrániť