utorok 28. októbra 2014

Dáma nikdy neklame

Z anglického originálu: A Lady Never Lies (2012)

Autor:
Juliana Gray

 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ


Preklad: Diana Ghaniová
 

Počet strán: 288

Rok vydania: 2014



Mladá vdova Alexandra Morleyová sa v snahe nájsť východisko z neutešenej finančnej situácie  rozhodne odísť do Toskánska. Spolu so sestrou Abigail a sesternicou Lilibet si tam na rok prenajmú starobylý hrad, ktorý sa však úplnou náhodou stane dočasným domovom aj troch anglických džentlmenov. 
Úspešný a bohatý vynálezca Phineas Burke si zaumieni stráviť rok v ústraní, ďaleko od spoločnosti žien, a k rovnakému záväzku donúti aj svojich priateľov – vojvodu z Wallingfordu a jeho brata. Finn sa chce sústrediť na svoj najnovší vynález, no plány mu skríži tvrdohlavá krásavica Alexandra.



Predstaviť novú autorku čitateľom je vždy isté riziko. No, keď je taká dobrá ako Juliana, potom sa niet čoho obávať. S tvorbou tejto autorky som sa i ja stretla po prvýkrát. Zaujal ma samotný názov knihy, keď som si povedala: tú knihu musím mať! A neľutujem. Jej čítanie som si vyslovene užívala. 

Príbeh bol zábavný, romantický, nechýbali chvíle napätia a dokonca ani duchovia (v akom zmysle, to si už musíte prečítať sami). Tému, ktorú Juliana rozoberá, je nezvyčajná. Čitateľ sa dostáva do doby, kedy vznikali prvé automobily - dozvedáme sa ako sa začali používať, z čoho ich zostrojovali, a vôbec, ako všetko fungovalo pri zrode týchto, v súčasnosti, nezameniteľných strojov.

Výborným osviežením v texte bola taliančina. Tento jazyk milujem a tak mi všetky tie slovíčka a vetičky hladkali dušičku (už aby bolo opäť leto a ja som si zase mohla užiť dovolenku v milovanej Itálii).

Postavy mali pekne vykreslené charaktery, nebolo ťažké si ich obľúbiť. Niektoré situácie boli opísané tak hodnoverne, že nebol problém sa vžiť do príbehu a cítiť ich emócie.  

Knihu môžem odporučiť každému milovníkovi dobrej historickej romance. Osobne sa mi to veľmi páčilo a teším sa na pokračovanie ;-)

Moje hodnotenie: ★★★

Affairs by Moonlight
1. A Lady Never Lies (Dáma nikdy neklame)
2. A Gentleman Never Tells (Džentlmen o tom nikdy nehovorí)
3. A Duke Never Yields (Vojvoda v láske nikdy neustúpi)

1 komentár:

  1. Prave dnes som tuto knizku dostala od svokry ako narodeninovy darcek :D Po tejto recenzii uz sa naozaj neviem dockat ako sa do nej pustim :)

    OdpovedaťOdstrániť