piatok 3. apríla 2015

Džentlmen a milenka

Z anglického originálu: A Gentleman Undone (2012)

Autor:
Cecilia Grant
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Janka Cinková
 

Počet strán: 272

Rok vydania: 2015



Williama Blacksheara trápia výčitky svedomia, že na bojisku nezachránil raneného priateľa, a po návrate domov sa rozhodne zabezpečiť mladú vdovu. Keďže nezdedil nijaký majetok, jeho jedinou nádejou je výhra v kartách. Aj krásna Lydia Slaughterová túži po veľkej výhre, i keď z celkom iných dôvodov. Bývalá kurtizána, dnes milenka bohatého lorda, sníva o tom, že sa vymaní zo závislosti od svojho ochrancu. Na rozdiel od Willa je Lydia vynikajúca hazardná hráčka, ako žena sa však nedostane na miesta, kde sa hrá o najvyššie stávky. A tak sa zrodí nezvyčajné spojenectvo...  



Po prečítaní knihy Prebudená láskou zo série o rodine Blackshearsterovcov, som čakala priemerné dielo - jednoducho niečo na úrovni autorkinej prvotiny. No pri čítaní tohto/druhého príbehu som ostala veľmi milo prekvapená. Čakala som priemernú vec a prišla pecka!

Dejovo, opisom i podaním táto kniha predčila svoju predchodkyňu o sto percent. Hrdinovia boli výborne vykreslení. Lydia to vedela s číslami, bola to koketa, no účelová - išla si pevne za svojím cieľom... pravdaže ho aj dosiahla ;-) A Will bol dobráčisko od kosti. Málokedy sa vidí chlap s takými vlastnosťami ako on. (U Cecilie badať, že jej hrdinovia majú neskutočnú trpezlivosť a sú neuveriteľní dobráci - vo svojom vnútri.)

Spočiatku sa zdalo, že len jeden využije druhého pri dosahovaní svojho cieľa - tým cieľom boli peniaze, resp. pekná kopa peňazí. Každý mal s nimi svoj zámer. Will skôr šľachetný a Lydia pre seba a život v ústraní, kde by mohla byť sama sebou a žiť svoj krásny život; kedy by nemusela predávať svoje telo mužom a byť odkázaná na od nich získanej finančnej zábezpeke. 

Obaja mali za sebou nepríjemné zážitky z minulosti, čo sa výrazne odrážalo aj na ich konaní. Poznačení životom, neblahým osudom sa snažili preklenúť všetko zlé, čo ich dovtedy postretlo. Boli plní sily získať konečne od života to najlepšie. A šli za tým. To bolo obdivuhodné.

Páčili sa mi opisy, páčila sa mi postupne klíčiaca láska medzi hrdinami... páčila sa mi celá kniha. Priznám sa, prečítala som ju -ako sa hovorí- na jeden hlt.

Moje hodnotenie: ★★★★★

Blackshear family
1. A Lady Awakened (Prebudená láskou)
2. A Gentleman Undone (Džentlmen a milenka)
3. A Woman Entangled (Ctižiadostivá kráska)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára