nedeľa 22. mája 2016

Môj nebezpečný vojvoda

Z anglického originálu: My Dangerous Duke (2010)

Autor:
Gaelen Foley

 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ


Preklad: Ľuba Kukučková
 

Počet strán: 352

Rok vydania: 2012



Od dávnych čias, takých starých ako chladný kameň v múroch sídla vojvodov z Warringtonu, visí nad mužmi z tohto šľachtického rodu krvavá kliatba. Ale Rohan Kilburn, vojvoda z Warringtonu, sa zaprisahá, že sa nikdy neožení a tak unikne tragickému osudu. Presvedčí sám seba, že nie je stvorený pre lásku, a svoj život zasvätí klubu Inferno a jeho tajnému poslaniu. Až raz, jednej mrazivej noci, privedie banda hrdlorezov na jeho hrad krásnu zajatkyňu – miestni pašeráci si týmto gestom chcú získať vojvodovu priazeň. Kate Madsenová sa však nehodlá zmieriť s úlohou obete a je pevne rozhodnutá bojovať o srdce muža, ktorý zanevrel na lásku.



Kate si žila svoj bezstarostný život sama v malom domčeku, kde jej po celé roky robili spoločnosť knihy a jej opatrovník. Opatrovník však pred viac ako rokom zomrel a Kate ostala sama ako prst. Rodičov nemala už odmalička. Vždy ju lákalo odísť preč a zažiť nejaké dobrodružstvo. To však nestihla...

...uniesla ju totiž banda hrdlorezov. Oslovovali ju iným priezviskom a nechceli si dať vysvetliť, že uniesli nesprávnu osobu. Kate bola spurná, bránila sa ako levica, no proti sile mužov nemala šancu. 

Neznámi muži ju dlhé týždne držali vo väzení, až kým ju jednej noci, sporo odetú a bosú, nepriviedli na hrad, ktorý obývalo Zviera. Tak totiž volali jeho majiteľa, vojvodu z Warringtonu. Každý sa ho bál, najmä jeho hnevu. A teraz ho rozhnevali veľmi, preto mu na oplátku, ako dar, na skrotenie jeho silných emócií, priviedli mladé pekné dievča. 

Rohan je vlk samotár. Je poznačený neľahkým životom. Má veľa jaziev na tele i na duši. Nemá žiadnych príbuzných a tak nečudo, že prahne po láske. Chcel by milovať a byť milovaný, avšak aj keď by ho toľké šťastie postretlo a on stretol lásku svojho života (čo aj stretol), aby sa usadil, bráni jeho šťastiu dávna rodinná kliatba. Nie je poverčivý, ale minulosť už ukázala, že sa plní...

Druhý príbeh zo série Klubu Inferno je napínavý, romantický, miestami úsmevný. Autorka sa veľmi dobre vyhrala s charaktermi postáv. Kate a Rohan sú hrdinovia, o ktorých si rád prečíta každý čitateľ milujúci historické romance. A táto má v sebe čosi naviac - dobrodružstvo. Práve to zažívajú hrdinovia nielen pri hľadaní kľúča, ale aj pri hľadaní pravdy o kliatbe Warringtonského rodu, či pri hľadaní lásky. 

Silný, krásny príbeh. Predčil všetky moje očakávania. 


Moje hodnotenie: ★★★★★

Inferno Club
1. My Wicked Marquess (Môj zvrhlý markíz)
2. My Dangerous Duke (Môj nebezpečný vojvoda)
3. My Irresistible Earl (Môj neodolateľný gróf)
4. My Ruthless Prince (Môj krutý princ)
5. My Scandalous Viscount (Môj škandalózny vikomt)

6. My Notorious Gentleman (Môj hriešny džentlmen)
7. Secrets of a Scoundrel
(Zvodcove tajomstvá)
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára