štvrtok 9. marca 2017

Noc jako ta dnešní

Z anglického originálu: A Night Like This (2003)

Autor:
Julia Quinn

 
Vydavateľstvo: Euromedia Group


Český preklad: Zdeňka Zvěřinová
 

Počet strán: 264

Rok vydania: 2013




Anne Wynterová možno nie je guvernantkou, za ktorú sa vydáva. Napriek tomu, túto prácu zvláda viac než dobre. Stará sa o tri desaťročné urodzené dámy a ešte k tomu stíha i flirtovať s grófom z Wiscontu, jediným mužom, ktorý ju skutočne zaujal, hoci vie, že z toho pre ňu vyplývajú iba samé problémy. To Daniel Smythe-Smith je v problémoch až po uši. Nielen že má nepriateľa, ktorý prisahal, že si nedá pokoja, pokým Daniela neuvidí mŕtveho. To by mladému grófovi ani tak nevadilo. Horšie je, že sa bláznivo zamiloval do neurodzenej dievčiny, ktorá je očividne tiež v smrteľnom nebezpečenstve… 



Z tejto knihy som trochu sklamaná. Možno je to tým, že od Julie som zvyknutá na kvalitné počítaníčko, ktoré mi pohladí dušičku, rozosmeje tváričku a po prečítaní mi ponechá na chvíľu priblblý úsmev na tvári, ktorý vyprší hneď po tom, ako sa vrátim do reality. Táto kniha vo mne nič podobné nezanechala. Stále rozmýšľam, čím to bolo. 

Hlavná hrdinka Anne bola veľmi sympatická. Utekajúca pred minulosťou už niekoľko rokov pracuje ako guvernantka. Má strach, že to, pred čím uteká, si ju jedného dňa nájde. To, že sa pri tom stihne i zamilovať, by jej ani v päte nenapadlo. S mužmi nemá dobré skúsenosti, v láske sa už raz sklamala. Prečo by to teda s Danielom malo byť iné?

Daniel je zvláštny typ hrdinu. Trochu mi trvalo, kým som mu ako tak prišla na chuť. Niekoľko rokov žil v Európe a neviem... celý ten dôvod, prečo musel byť v cudzine sa mi akosi nepozdával. Možno keby Julia zbytočne nevymýšľala spletité a čim neuveriteľnejšie zápletky, tak by urobila lepšie. Aspoň v tomto prípade. Veď by úplne stačilo, keby Daniel niekoľko rokov po tej Európe iba cestoval. Len tak, z pasie, z nudy... alebo akéhokoľvek iného dôvodu, z ktorého to mladí džentlmeni v tej dobe robili. Pravdaže, neskôr som pochopila, prečo si autorka zvolila práve túto cestu - obom hrdinom sa tak niekto usiloval o život. Otázkou ostávalo o koho život? Ako Anne, tak i Daniel si pravdaže mysleli, že o ten ich 😁

Kniha je vtipná, nesie v sebe jedinečný a nezameniteľný Julinkin rukopis. Zápletku spracovala výborne, hrdinov opísala na jednotku, no trošku mi tu "pokulhávali" dialógy - často vypovedali o ničom a nie o niečom. A celé to podanie bolo akési kostrbaté, nedotiahnuté. Nuž ale nemôže byť všetko písané v duchu nesmrteľných Bridgertonovcov. 

Mrzí ma, že musím knihe dať iba tri hviezdičky. Ale na viac u mňa nemá 😞 

Moje hodnotenie: ★★★

Smythe-Smith Quartet
1. Just Like Heaven (Jako v ráji)
2. A Night Like This (Noc jako ta dnešní)
3. The Sum of All Kisses (Všechny tvé polibky)
4. The Secrets of Sir Richard Kenworthy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára